5-Д клас

                                                                МАТЕМАТИКА 5 - Д

                                          24 вересня  (четвер ) 

Властивості множення натуральних чисел

Квадрат та куб числа

1. Пригадай

Таблиця «Властивості множення»

a · b = b · a — переставна властивість

(a · b) · = a · (b · c) = a · b · c — сполучна властивість

а(в + с)= ав + ас — розподільна властивість.

2. Виконай вправу № 250 застосувавши розподільну властивість.

3.  Формування знань .

            Опрацювати параграф 7.

             Переглянути відео за посиланням

 https://www.youtube.com/watch?v=9Bp3O7jukH0

Добуток двох рівних чисел а*а називають квадратом числа а.

Добуток трьох рівних чисел а*а*а називають кубом числа а.

5.Виконати вправу № 267, 268, 274

4. Домашня робота : п. 6, п.7, виконати письмово вправи  №265,  269, 271,273


        МАТЕМАТИКА 5 - Д

                                          25 вересня  (п*ятниця ) 


Квадрат та куб числа

1. Пригадай п. 7

. 5+5+5+5 – як замінити можна цей вираз?

. А вираз 2*2*2?

Добуток двох рівних чисел а*а називають квадратом числа а.

Добуток трьох рівних чисел а*а*а називають кубом числа а.

Приклади

Числові вирази: 2²+5; 12² – 3³ і т. д.

а2— квадрат числа ,

 b3— куб числа b . 

а — основа степеня, 2 - показник;

 b - основа ,

3 — показник степеня

5 × 5 × 5 × 5 = 54,         5 -основа степеня,    4 - показник                     

3 × 3 × 3 × 3 × 3 = ?

4 × 4 × 4 = ?

2 × 2 × 2 = ?

2. Виконання вправ

Піднесення до степеня виконують першим, тобто, перша дія – піднесення до степеня.

№ 276, 282,284.

3. Домашня робота № 277, 283, 285.

виконати тест за посиланням:

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4160203

тест виконати до 27.09 до 15 год ( тест можливо виконати лише один раз та підписувати своє ім*я та прізвище)!

Додатково № 286.








B. 5+5+5+5 – як замінити можна цей вираз?

C. А вираз 2*2*2?

Добуток двох рівних 

Добуток трьох рівних.

Приклади

Числові вирази: 2²+5; 12² – 3³ і т. 




2 × 2 × 2 = ?









B. 5+5+5+5 – як замінити можна цей вираз?

C. А вираз 2*2*2?

Добуток двох рівних чисел а*а називають квадратом числа а.

Добуток трьох рівних чисел а*а*а називають кубом числа а.

Приклади

Числові вирази: 2²+5; 12² – 3³ і т. д.



 

 

 МАТЕМАТИКА 5 - Д

                                          22 вересня  (вівторок ) 

Властивості множення натуральних чисел


І  Усні вправи

1.   Прочитайте вираз, використовуючи назви дій:

1) (5 · 3) · 4; 2) 5 · (3 · 4); 3) (7 + 9) · 4; 4) 7 · 4 + 9 · 4; 5) 2а; 6) 2а · 3.

2.  Обчисли :;     1) Добуток чисел 5 і 3 помножте на 4.

2) Число 5 помножте на добуток 3 і 4.

3) Добуток 5 і 4 помножте на 3.

3.   1) Знайдіть добуток суми 7 і 9 на 4.

2) Знайдіть суму добутків чисел 7 і 4 та 9 і 4.

4.   Чи можна число 2 подати у вигляді добутку 10 000 множників?

 

II. Формування знань .

Опрацювати параграф 6.

@ 

Таблиця «Властивості множення»

a · b = b · a переставна властивість

(a · b) · c = a · (b · c) = a · b · c сполучна властивість

а(в + с)= ав + ас — розподільна властивість

 

Запам'ятайте:

      2 · 5 = 10;

50 · 2 = 100;

            4 · 25 = 100;       5 · 20=100;

   8 · 125 = 1000;         4  · 250 = 1000.

  • Обчисли самостійно:

50  · 134 · 20  · 1;                                                                    

250 · 276 · 10 · 40;

 

@72 · 8 = (70 + 2) · 8 = 70 · 8 + 2 · 8 = 560 + 16 = 576; 

67 · 9 = (70 – 3) · 9 = 70 · 9 – 3 · 9 = 630 – 27 = 603


 

 

III. Закріплення знань та формування вмінь

1)    № 432,436 — вправи на застосування сполучної і розподільної власти­востей множення.

Слід зауважити:

 65 · 246 – 65 · 229 – 65 · 17 = 65 · (246 – 229 – 17) =

= 65 · (246 – (229 + 17)) = 65 · (246 – 246) = 65 · 0 = 0.

2)   Письмово  №236, 232, 250 — вправи на застосування сполучної і розподільної властивостей множення для спрощення виразів.

3)    Додаткове завдання. Знайдіть пропущені числа або букви:

а) 25 · 37 · = 3700;     б) 25 · (+ 12) = 25 · 40;

в) 3с + 7с = с;              г) 17c · х = 34сх.

 

IV. Підсумок . Домашне завдання № 233, 237, 245


                                            МАТЕМАТИКА 5 - Д

                                            23 вересня  (середа)

Властивості множення натуральних чисел (2 уроки)

1. Пригадай властивості множення.

Математичний диктант

1.     Подайте у вигляді суми 17 · 3.

2.     Яке значення має х , якщо 18 · х = 0?

3.     Добуток чисел 25 і 248 дорівнює 6200.  Чому дорівнює добуток чисел 248 і 25?

4.     Виконайте обчислення, обираючи зручний порядок дій. 25 · 1237 · 4.

 та 50 · 121 · 2.

5.     Запишіть вираз: 557 · 58 + 443 · 58. та  [768 · 65 668 · 65] Знайдіть його зна­чення, застосувавши розподільний закон множення.

6.     Розкрийте дужки 15 (2 + х). [Спростіть виразі 25а · 8b].

2. Розглянь розв*язання вправ та обчисли.

Завдання 

      1)    Спростити вираз, використовуючи розподільний закон множення:

43 · 64 + 43 · 23 = 43 · (64 + 23) = 43 · 87= .....


!!!2) 43 · 64 + 43 · 2387 · 33 = 43 · (64 + 23) 87 · 33 =

= 43 · 87 33 · 87 = 87 · (43 33) = 870;

!!!3) 84 · 53 84 · 28 + 16 · 61 16 · 36 = 84 · (53 28) + 16 · (61 – 36) = .....

!!!4)  5a · 20b = 100ab, якщо а = 4, b = 68, то...

!!!2) 4m · 50n = 200mn, якщо m = 22, п = 34, то ....

3. Виконай самостійно вправи   № 234, 243, 247

4. Самостійна робота.

Самостійна робота. Виконати один із варіантів.

Варіант 1

Варіант 2

1. Обчисліть найзручнішим способом (використовуючи властивості множення):

1) 4 · 13 · 25;

2) 125 · 17 · 8;

3) 405 · 82 + 405 · 18;

4) 23 · 48 – 35 · 23 + 87 · 23;

5) 217 · 43 – 27 · 43 + 190 · 57.

1) 5 · 17 · 20;

2) 8 · 37 · 125;

3) 568 · 43 – 566 · 43;

4) 52 · 187 – 52 · 43 – 52 · 44;

5) 358 · 57 – 57 · 108 – 250 ·57.

2. Обчисліть значення виразу, попередньо спростивши його:

1) 5т · 20п, т = 63, п = 4;

2) 22х + 98х, х = 6;
3) 72а – 72 · 284, а = 584.

1) 25a · 4b, a = 74, b = 3;

2) 82b 28b, b = 32;

3) 769 · 87 87 · b, b =369.

3. Знайдіть пропущені величини:

 

1 км = м;

1 м = см;

1 т = ц = кг;

1 грн = к.;

1 доба = год;

1 год = хв.


 


 Домашне завдання : п. 5,6.

Виконати вправи №235, 244, 249, протилежний варіант самостійної роботи.


.


 

                                             МАТЕМАТИКА 5 - Д

                                            21 вересня  ( понеділок) 

                  Множення натуральних чисел

1. Повторити  п.5. 

     Усно дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

2. Пригадати порядок виконання дій при знаходженні значень       виразів.

Правило. Якщо у виразі без дужок є лише дії додавання та віднімання, або лише дії множення та ділення, то дії виконують у тому порядку, в якому вони записані.

 Додавання й віднімання — це дії першого ступеня, а множення та ділення — це дії вищого порядку — другого ступеня. Тому у виразах, що містять дії різного ступеня, спочатку виконують дії другого ступеня — множення та ділення, і лише потім — додавання та віднімання.

У виразі з дужками спочатку виконувати дії у дужках, а потім інші дії в встановленому порядку.

3. Письмово виконати вправи № 213, № 216 ( записати в зошиті виконання усіх дій у стовпчик).

4. Розв*язати задачі № 219, 221, 223.

 


 МАТЕМАТИКА 5 - Д

                                            18 вересня  ( п*ятниця)

                                     Множення натуральних чисел

1. Опрацювати п.5.

 Історична довідка

       У Стародавньому Римі та Стародавній Греції дії множення вважалися дуже важкими. Той, хто вмів їх виконувати, цінувався на  вагу золота. Таких людей купці завжди наймали для виконання різних обчислень.

       За тисячі років розвитку математики було придумано велику кількість способів множення чисел. Італійський математик Лука Пачолі у своєму трактаті “Сума знань з арифметики, відношенням та пропорційності “ наводить 8 різноманітних методів множення.

       У Росії найчастіше користувалися так званим “російським способом множення”, який полягав у послідовному множенні та діленні на 2.

Приклад    26 •32

                                      26      32

                                      52      16

                                      104     8

                                      208     4

                                      416     2

                                      832     1

       Отже, 26 •32=52 • 16=104 •8=208 •4=416 • 2=832 •1=832.

       Таблиця множення вперше зустрічається в книзі грецького математика Нікомаха (ІІ-І ст. до н.е.).Однак вона мала досить складний вигляд. Майже сучасний вигляд, але у формі трикутника, надав їй чеський математик Відман.

       Для тих хто нетвердо знає таблицю множення на сьогодняшній день існує декілька підказок. Розглянемо одну з них “Множення на пальцях”.

       а) Множення на 9

       Покладемо кисті рук долонями на парту і вважатимемо, що кожний палець має свій номер: перший зліва-1, другий-2, третій-3 і т.д.

       При множенні на 9 піднімаємо той палець, номер якого дорівнює другому множнику. Кількість пальців зліва від піднятого означає число десятків добутку, а справа- число одиниць. Наприклад, щоб помножити 4 на 9, піднімаємо четвертий палець. Зліва від нього-3 пальці, а справа-6. Отже,

4 •9=36.

       З історії виникнення знаків множення

       1631 року англійський математик Оутред для позначення дії множення ввів косий крестик: x. Знак множення -крапку, запропонував німецький математик Лейбніц. У XVIII ст. цей знак став загальнопринятим.

2.  Виконати вправи : № 200, 205,208,211.

      



МАТЕМАТИКА 5 - Д

17 вересня  ( четвер)

Додавання та віднімання натуральних чисел.

1. Повторити п. 3 та п.4.

2. Виконати письмово вправи  № 186, 187, 176.

3. Розв*язати задачи , записавши умову: № 173, 175.

4. Виконати вправу № 195 , заповнити таблицю, 

 прийнявши до уваги:                                               5 ∙ Х + 3= + 3

(знак множення між 5 та х можемо упускати).


МАТЕМАТИКА 5 - Д

16 вересня  ( середа)

1. Повторити властивості додавання та віднімання.

Звернути увагу та вивичити властивості:      а-а=0,    а-0=а, 

                                ( а+в) - с= (а-с)+в,     ( а+в) - с= (в-с)+а, 

                                  а-(в+с) = (а-в)-с ,      а-(в+с) = (а-с)-в.

2. Виконати вправи: № 180, 184, 185.

3. Розв*язати задачі: № 175, 177,190.

4. Виконати  домашню самостійну роботу № 1 (стор. 32-33)                   

                             



МАТЕМАТИКА 5 - Д

14 вересня ( понеділок)

1.    Повторити властивості додавання натуральних чисел.

2.    Виконати вправи:

      1. Як називається результат дії додавання?

      2. Як називається компонент дії віднімання, який стоїть на першому місці?

      3. Виконайте дії:

   а) 32 749 + 780 664;     б) 286 325 – 96 162.   

4. Обчисліть на скільки число 59 428:

   а) більше від 54 609;

        б) менше від 79 529.

5. Обчисліть зручним способом:

   а) 274 + 1 537 + 463;

   б) 756 + (344 + 235).

6. В овочесховищі  було 313 т  картоплі. У понеділок привезли на 176 т більше, ніж було в овочесховищі, а у вівторок – на 43 т менше, ніж привезли в понеділок. Скільки тонн картоплі стало в овочесховищі?   

3.  Опрацювати самостійно п.4 «Віднімання натуральних чисел».

4. Виконати вправу № 150 (Усно),

 № 154, 155, 158, 159 – письмово.

 

 

МАТЕМАТИКА

15 вересня (вівторок)

1.   Повторити віднімання натуральних чисел.

2.  Виконати вправи.

       Обчисліть зручним способом:

                а) 241 + 2 427 + 373;

                б) (654 + 289) – 454;

                 в) 756 – (356 + 235).

                 г)  До будівельного майданчику привезли 340 т щебеню, що на 81 т більше, ніж піску, і на 103 т менше, ніж цементу. Скільки всього привезли будівельних матеріалів?

                   д)*Запишіть усі трицифрові числа, у яких число сотень у 3 рази менше від числа десятків, а число одиниць менше від числа десятків на 1.

 

3. Вивчити властивості віднімання  в п. 4, дати відповіді на запитання в кінці параграфу та виконати письмово вправи

№ 135, 178, 181, 194.

Розібрати та виконати за зразком № 132. 

Немає коментарів:

Дописати коментар