10 -Б клас

Алгебра  10 - б 

25 ВЕРЕСНЯ ( п*ятниця)

Область визначення  функції, 

монотонність та неперервність функції.

1. Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=NE1t3Pdi6oc

та виконати вправу № 1.21

2. 1. Опрацювати п. 2 ( розглянути пункти 1,3 та ,  розібрати задачу 1, 5 ).

Функція називається зростаючою на деякому інтервалі,и як 3що для будь-яких двох значень аргументу з цього інтервалу більшому значенню аргументу відповідає більше значення функції.
Функція називається спадною на деякому інтервалі, якщо для будь-яких значень аргументу з цього інтервалу більшому значенню аргументу відповідає менше значення функції.
Приклади
1) y = x2.
     

 Функція зростаюча при  (див. рисунок).

Функція спадна при .

2) .
Функція  (див. рисунок), спадна при  і при  - зростає.
Виконати вправи № 2.6, 2.7, 2.10.
Виконати тест до 20 години 25.09 за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3978433
Виконати тест до 15 год 27.09 за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3651204


Алгебра  10 - б 

23 ВЕРЕСНЯ(СЕРЕДА)


Числова функція. Графік функції

1. ОПРАЦЮВАТи п. 1, вивчити означення та дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

2. Розібрати вправи, які розв*язані в п. 1.

переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=IXAv76KfOP8

3. Самостійно виконати по аналогїї

№ 1.3, 1.6, 1.9, 1.13.

4. Домашня робота :

виконати вправи №1.15,1.19,  1.22


X і правило f, що дозволяє поставити у відповідність кожному елементу x із множини X певне число y, то кажуть, що задано функцію y=f(x) із областю визначення X.
Областю визначення функції y=f(x) називається множина всіх значень x, для яких функція має зміст.
 
Множина всіх значень функції y=f(x), xX називається областю значень функції.
Зверни увагу!
Пишуть: y=f(x),xX

x — незалежна змінна (аргумент);

y — залежна змінна;
 
D(f) — область визначення функції;
 
E(f) — область значення функції.
Задати функцію — означає вказати правило, яке дозволяє за довільно вибраним значенням xD(f) обчислити відповідні значення y.
Способи задання функції
1. Графічний: функція задається графіком

Якщо дано функцію y=f(x),xX і на координатній площині xOy позначені всі точки вигляду (x;y), де xX, а y=f(x), то множину цих точок називають графіком функції y=f(x),xX.
Приклад: 
y=kx+m — пряма
taisne.png
 
2. Аналітичний: функція задається формулою
Приклад:
y=xy=|x|
3. Табличний: функція задається таблицею значень 
Приклад:
x
1
2
3
4
y
1
4
9
16
4. Числові пари
Приклад:
(1;2),(2;4),(3;6)



Геометрія

21 вересня ( понеділок)

1-2 урок «Розв*язування задач за курс 9 класу"

1. Записати та повторити  теорему косинусів.

У тригонометрії закон косинусів (також відомий як формула косинуса, правило косинусу або теорема Аль-Каші) пов'язує довжини сторін трикутника з косинусом одного з його кутів. Нехай  сторони трикутника , а  це його кути, протилежні вказаним сторонам. Тоді,

;
;
.

Позначення кутів і сторін трикутника






2. Наслідки з теореми косинусів

І. Якщо для довільного трикутника порівнювати квадрат сторони з сумою квадратів двох інших сторін, то, як зрозуміло з теореми косинусів, що буде більше залежить від того чи буде кут між цими сторонами гострим чи тупим. А саме,

 якщо квадрат сторони трикутника менший за суму квадратів двох інших сторін, то протилежний йому кут є гострим:

 або , то  — гострий.

 Якщо квадрат деякої сторони трикутника більший від суми квадратів двох інших сторін, то протилежний йому кут є тупим:

Сума квадратів діагоналей паралелограма дорівнює сумі квадратів його сторін

 або , то  — тупий.

 Якщо квадрат деякої сторони трикутника дорівнює сумі квадратів двох інших сторін, то протилежний йому кут є прямим:

 або , то  — прямий.

ІІ. Сума квадратів діагоналей паралелограма дорівнює сумі квадратів його сторін. Для паралелограма  можна записати рівність:

ІІІ   Історична довідка.

Теорема косинусів була доведена геометрично в «Началах» Евкліда. «Начала» відіграли важливу роль у розвитку математичної науки. Історичне значення цієї праці полягає в тому, що в ній уперше здійснено спробу логічної побудови геометрії на основі аксіоматики. Стихії Евкліда проклали шлях до відкриття закону косинусів. У XV столітті перський математик і астроном Джамшид аль-Каші подав перше явне твердження закону косинусів у формі, придатній для тріангуляції. Він надав точні тригонометричні таблиці та висловив теорему у формі, придатній для сучасного використання. Теорема косинусів була вперше сформульована і набула популярності у західному світі французьким математиком Франсуа Вієтом в XVI столітті. На початку XIX століття її стали записувати як теорему косинусів у її нинішній символічній формі.

    3. Теорема сінусів та наслідки з неї

Теорема синусів — наступне  твердження про властивості кутів та сторін довільного трикутника: нехай ab і c є сторонами трикутника, а AB і C — кути протилежні вказаним сторонам, тоді:

.

4. Приклади розв*язування задач можна переглянути  за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=NHGIT2lPZPM
 

 5. Усне розв'язування задач

1)       У трикутнику ABC A = 32°, B = 63°. Яка зі сторін три­кутника є:

а) найбільшою;         б) найменшою?

2)       У прямокутному трикутнику ABC (C = 90°) B = 18°. Який із катетів трикутника є:

а) більшим;               б) меншим?

3)       У трикутнику ABC АВ = 5 мВС = 6 мАС = 7 м. Який із ку­тів трикутника є:

а) найбільшим;          б) найменшим?

4)       У трикутнику ABC АВ = АС = 10 смВС = 12 см. Які кути трикутника рівні? Який кут цього трикутника є найбільшим?

6.  Розв*яжи самостійно:

Задача 1.

Дві сторони трикутника дорівнюють 5 см і 7 см, а кут між ними 60°. Знайдіть третю сторону трикутника.

Задача 2.

Сторона трикутника дорівнює 10 см , а прилеглі до неї кути -  45° і 75°. Знайти сторону протилежну до кута 45°.

Задача 3.

Сторони трикутника дорівнюють 6 см, 9 см, 8 см. Знайти косинус кута, який лежить проти більшої сторони.


 



Алгебра 

18 вересня (п*ятниця) 

Повторення. Підготовка до вхідного діагностичного оцінювання.

1. Переглянути за посиланням розібрані типові вправи :

https://www.youtube.com/watch?v=5TeBzVCaxyY

2. Виконати самостійно тести "На урок"

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8548156




Алгебра 

16 вересня ( середа)

Повторення. Геометрична прогресія.

1. Переглянути відео за посиланням

      https://www.youtube.com/watch?v=IfLxdFJvcUI

2. Опрацювати:

 Геометрична прогресія не менш важлива в математиці порівняно з арифметичною. Геометричною прогресією називають таку послідовність чисел , кожен наступний член якої, отримується множенням попереднього на стале число. Конcтанту, яка характеризує швидкість росту або спадання прогресії називають знаменником геометричної прогресії і позначають
знаменник геометричної прогресії, формулаДля повного задання геометричної прогресії окрім знаменника необхідна знати або визначити перший її член. Для додатних значень знаменника  прогресія є монотонною послідовністю, причому якщо  то послідовність чисел є монотонно спадною і при  монотонно зростаючою. Випадок, коли знаменник рівний одиниці  на практиці не розглядається, оскільки маємо послідовність однакових чисел, а їх сумування не важке

Загальний член геометричної прогресії знаходять за формулою
загальний член геометричної прогресії, формула

Суму n перших членів геометричної прогресії визначають за формулою
формула суми геометричної прогресії

Розглянемо розв'язки класичних задач на геометричну прогресію. Почнемо для розуміння теорії з найпростіших.

 

Приклад 1. Перший член геометричної прогресії дорівнює 27, а її знаменник рівний 1/3.
Знайти шість перших членів геометричної прогресії.

Розв'язання: Запишемо умову задачі у вигляді

Для обчислень використовуємо формулу n-го члена геометричної прогресії

На її основі знаходимо невідомі члени ряду
обчислення членів геометричної прогресії




Як можна переконатися, обчислення членів геометричної прогресії нескладні. Сама прогресія матиме вигляд

 

Приклад 2. Дано три перших члени геометричної прогресії : 6; -12; 24.
Знайти знаменник та сьомий її член.

Розв'язання: Обчислюємо знаменник геометричної прогресії виходячи з його означення
знаменник геомитричної прогресії, обчислення
Отримали знакозмінну геометричну прогресію знаменник якої рівний -2. Сьомий член обчислюємо за формулою
обчислення, геометрична прогресія
На цьому задача розв'язана.

 

Приклад 3. У геометричній прогресії  задано двома членами ряду .
Знайти десятий член прогресії.

Розв'язання: Запишемо задані значення через формули

За правилами потрібно було б знайти знаменник а потім шукати потрібне значення, але для десятого члена маємо

Таку ж формулу можна отримати на основі нехитрих маніпуляцій з вхідними даними. Поділимо шостий член ряду на другий, в результаті отримаємо

Якщо отримане значення помножити на шостий член, то отримаємо десятий

Таким чином для подібних задач за допомогою нескладних перетворень в швидкий спосіб можна отримати правильний розв'язок.

3. Виконати самостійно:

 а) В геометричній прогресії b1=1,5; q=1,2.

Обчислити суму перших чотирьох членів прогресії.
 б)Обчислити четвертий член прогресії
1,5; 1,8; 2,16; ....
в)  У геометричній прогресії b5=64; b8=1. Обчислити b3.
 г)  У геометричній прогресії b14=8; b16=2.
      Обчислити b12.

 

ссссссс

Співвідношення в прямокутному трикутнику»

Початковий та середній рівень

1.   Яке з наведених нижче тверджень не справджується?

а)   Сума кутів, прилеглих до бічної сторони трапеції, дорівнює 180;

б)   кути при основі рівнобічної трапеції рівні;

в)   відрізок, що сполучає середини двох сторін трапеції, називається середньою лінією трапеції;

г)   середня лінія трапеції дорівнює півсумі основ.

2.   У прямокутному трикутнику ABC кут В прямий . Яка з цих рівностей є записом теореми Піфагора для цього трикутника?

а) АС2=АВ2 + ВС 2

б) АВ2=ВС2 + АС2

в)   АС2 = АВ2 – ВС2

г)  BС2 = АВ2+АС2

3. Знайти довжину ламаної D1 D2 D3 D4,  якщо  D1 D2 =5см,  D2 D3 = 6 см,  D3D4=7см.


а)       15,

б)       12

в)       11

г)       18

 


4.    Основи рівнобічної трапеції дорівнюють 9 см і 7см, а бічна сторона - 8см. Знайдіть периметр трапеції.

           а) 34см                   б) 32см             в) 24см            г) 40см

5.    Знайдіть діагональ прямокутника, у якого сторони дорівнюють 8 смі 15 см.

          а) 8см                   б) 15см             в) 6см            г) 9см


Достатній рівень

6.    Бічні сторони прямокутної трапеції дорівнюють 12 смі 13 см, а більша основа — 15 см. Чому дорівнює менша основа?

7.    Знайти площу трикутника із сторонами 5см, 5см, 6см.

Високий рівень

8.Сторона ромба дорівнює 17 см, а одна з діагоналей — ЗО см. Чому    дорівнює друга діагональ ромба?


                2 урок " Правильні многокутники. Площа трикутника"


1. Повторити формули для знаходження радіусів вписаного та описаного кіл для правильних многокутників, формули для обчислення площі трикутника.

2. Переглянути відео за посиланням 

    https://www.youtube.com/watch?v=vIbl7qDdsVQ

    https://www.youtube.com/watch?v=OixrKsB98Hs

3. Виконати вправи письмово ( Геометрія 10, О.Я.Біляніна )

    № 1.39, 1.77, 1.84, 1.85.

4. Опрацювати п. 1.3.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар